Total Pageviews

11.3.13

where should i start

alhamdulillah...syukur....
tahun 2012 telah melabuhkan tirai dan telah masuk tahun baru 2013...

ok...mmg dh terlambat rasanya nk wish happy new year...haha...
lama gle x update blog....rindu sangat2... tp memang menghadapi kekangan masa yang amat sangat...(the same reason every year!!) haha

BTW....FYI... byk benda nk cite and kongsi...esp what happened to my life and people that surrounded me...

oklah tahun ni aku dh masuk 33 tahun... hubby plak 34, ameer 9thn dan afeff 4 tahun...
Ameer dh masuk tahun 3 both sekolah rendah n sekolah agama. Ciri2 seorang abang tu dh ade...rajin jgk tlg aku dengan housechores kt rumah...lega ckit aku lau ade assistant yg rajin hehe

Afeff pulak dah masuk kindergarten...actually aku nervous anta afeff ke kindi coz b4 this die dok dengan bbsitter...so transition tu wat aku nervous...but so far he's doing well cume masih pelat n masih develop vocab tuk die bercakap....xpela slow2 kan...

As for my beloved hubby...awal2 tahun je dpt berita gembira...en Hubby dpt APC bwh unit HEMA...wah congrats dear.... i tau u deserved to get this recognition...yela pekerja rajin...chewah!!!
rutin hubby cm biase la...selain dari sibuk dgn MEDINEE, skang dh ade hobi baru...main badminton...bagus darling...jaga kesihatan u tu.... and kalau bleh QUIT SMOKING ok hehehe....

aku pulak??? well nk start dari mane ye??? ok la 1st of all, skang skolah aku dh naik taraf jd kolej vokasional...so waktu PDP pun dh berubah....masuk pukul 8 dan blik kul 5...which is new for us...memula tu mcm janggal and rase penat sgt coz kene mengharungi jam waktu blik dari keje...tp slowly dh bleh adapt la dgn situation ni....
kene mengajar dua alam which is SPM and Kolej Vokasional...kepala selalu ting tong coz nak differenciate between activities for SPM students and KV students... nak x nak kene adapt jugak kan....

after all it is all about adapting to new environment and situation... kadang2 ok kadang2 it takes time... pendekatan aku simple je...lau nk happy dgn sesuatu keje tu, kita kene positive...mengeluh sekali dua tu biasela...nama pun manusia kan...tp positive attitude ni penting supaya kita sentiasa ok je wpun kat mana kita kene pg...

so aku stop dulu la...nx time or may kejap lagi nk story lagi ape activity2 yg aku wat sepanjang tahun 2013 ni...esp pd bulan 1-2...chow dulu

No comments: